Sunday, April 27, 2008

فهمت ايه 2


تعليقاتكم ايه على الصورة دي
وجزاكم الله خيرا

22 comments:

Anonymous said...

سهله أوي يعني..
يقطعو حطه صغيرة من الناحيتين ويعملو تحويلة صغيرة..

bent elbana said...
This comment has been removed by the author.
بنت من الاخوان said...

انا عايزه درس خصوصي
منظرها وحش اوي وانا مراتك ومش عارفه
عشان نكون مع الشفافيه والذي منه
انا شايفه انهم ضيعوا وقتهم في الخناق وان كل واحد مصمصم على رايه بدل ما يوصلوا لراي صح وبكده شتتوا الجهود وخلوا الموظفين عاطلين زي ما شوفنا
...................
بالنسبة لبنت البنا ماهو اكيد عارف والا ماكنش نزل الصورة
شغلي مخك يا استاذه

alykhafagy said...

معناها ان الناس دى مغم عليها

Anonymous said...

انا عايز أعرف انته بتجيب الصور دي منين؟؟

ومضات .. أحمد الجعلى said...

الموضوع بسيط جدا

الأمر وما فيه انهم عايزن يقولوا

keep in touch

علشان ما تحصلش المشاكل دى تانى

ياريت ياعم سبعاوى تعمل بالنصيحة وتكيب ان تاتش
(-:

وعلى فكرة بقى انا عمرى فى حياتى ما ركبت قطر قبل كده وبعد ما شفت الصورة دى مش هاركب قطورات ليكون ياعم الناس اللى مصممين السكة الحديدة ماكانوش ان تاتش مع بعضيهم وتبقى مشكلة
ربنا يستر

ومضات .. أحمد الجعلى said...

نسيت اقول عود احمد للتدوين وياريت ما تغيبش تانى علينا يا استاذ قبل ما تنشغل بامور أخرى وتحصل صديقك ميجو ميجو

Anonymous said...

المركب اللي ليها ريسين تغرق :D

كل واحد فيهم كان شغال في منطقة على اساس انهم هيتقابلو لكن سوء التخطيط والمتابعة ادي للمشكلة ديه ان القطبين الحديد متقابلوش

Fahd said...

يبقي انت اكيد اكيد في مصر

طبعا يا عم سبعاوي انت كبير وفاهم وفي السوق وعارف انهم معندهمش عدم اللمؤاخذة ثقافة التيم جناح

عفوا التيم ورك

أحمد السباعـي said...

يوسف باشا

تصدق معاك حق
الموضوع طلع بسيط وانا كنت مفكره كبير
خليك في السيرفر و البرمجة وسيبك من الصور دي انت راجل معدي

أحمد السباعـي said...

بنت البنا

اممممممم
أكيد عارف ماشي
طيب

عشان كده هقول

أحمد السباعـي said...

زوجتي الفاضلة بنت من الاخوان

ماتقلقيش أكيد الفترة الجاية هقولك على كل حاجة بفكر فيها حتى

وجهة نظر سديدة
فكرة التفكير الايجابي بدل تضييع الوقت في شئ انتهى
البكاء على اللبن المسكوب

أحمد السباعـي said...

علي بيه خفاجه

اممممم طيب
يمكن انت شايف حد تاني غير اللي انا شايفهم

الناس صاحية وبتزعق كمان

أحمد السباعـي said...

حمدي باشا

من على النت
بس أكيد لما بتكون بتفكر في حاجة أو مشغول بحاجة معينة بتعمل سيرش عليها

والصور دي بنستخدمها عندنا في الشركة

وفي انتظار عودتك للمحروسة

أحمد السباعـي said...

جعلوني

أهم حاجة طلعت بيها انك بلاش تركب قطر يبقى أحسن بردو

سبحان الله
بكلمه في ايه يطلعلي بايه

ياجميل الله يخليك
ماتقلقشي على أخوك

عيييييييييييب علييييييييييييك

أحمد السباعـي said...

الأستاذة سلوى

أكيد حضرتك مش خريجة تجارة وبس
واضح انه ادارة
اذا ماكانشي لك اهتمامات في الموارد البشرية

كلام في الجون
سوء تخطيط ومتابعة
وحدة السلطة والأمر
التنظيم

يشرفنا تعلقك دائما

أحمد السباعـي said...

فهد بيه

أولا جزاك الله خيرا على مرورك

ثانيا

بالرغم من انك هندساوي
يعني
Antiedarah
بس كلامك كويس بردوا


في انتظار تعليقاتك

bent elbana said...

اظن ان العمال ركبوها غلط


والاتنين دول بيتخانقوا كل واحد عايز

يصلحها بطريقة غير التاني ومصمم ان

هو الصح

أبو حبيبة said...

السلام عليكم
بارك الله بكم أخي أحمد .. وعود أحمد
يسعدني مرورك على مدونتي
http://abohabeba.blogspot.com

علم الهسس said...

لو كنت مهندس كنت فهمت ايه الغلطة اللى وقعوا فيها
وعشان انا مهندس هاقولك المشكلة دى ظهرت ازاى
اولا مشروع مد السكة الحديد دا قامت بيه شركتين زى ما هو واضح فى الصورة شركة يمين وشركة شمال
وكل واحد قعد ينفذ خط السكة الحديد بمزاجه شوية وشوية تانى يرجع للتصميم اللى عملوه المهندسين
وطبعا لغياب التنسيق فيما بين الشركة اليمين والشركة الشمال نتج هذا الخطأ وهو عدم تطابق او التقاء خط السكة الحديد فى المكان المتفق عليه
دا من الناحية الهندسية
اما من ناحية مدلول الصورة فهو يوضح أن كل شخص بيدافع عن موقفه وببقول انا عملت اللى مطلوب منى والخطأ يرجع الى الطرف الأخر
وعشان كدا زى ما هو واضح فى الصورة
هم قاعدين يتخنقوا
وسلام يا باشا
ابقى طل علينا
فى علم الهسس

Anonymous said...

كل ده حضرتك جبته من التعليق :d

فعلا انا خريجة قسم ادارة

اما الموارد البشرية فديه اللي هعمل فيها الدكتوراه بتاعتى ان شاء الله

mohammed alsha3r said...

عادى دا اصلا مش طريق
دى خناقه فى رسمه
بس تسلم ايد اللى رسمها
هو فين القطر
هههههههههه